maandag 17 september 2012

Een foute zwemzak

voor Ginneke.
Op het net kwam ik ergens regenjasstof tegen. Blauw, eenvoudig, vleugje retro-de vorm van de bloemen dan toch. En omdat Ginneke in de laatste kleuterklas gaat zwemmen, riep ik haar erbij. Of ze de stof mooi vond, om een zwemzak van te maken.
Ja hoor, heel mooi.
En zo geschiedde. Ik bestelde , en de stof kwam aan. Toen ik ze uit het pakje haalde, bleek het eerder katoen. Ik deed de test ; enkele druppels water erop, en zien wat er gebeurt ... Jaja, wat ik vreesde, bleek waar te zijn. De druppels werden gewoon door de stof geabsorbeerd. Niks regenjasstof, volgens mij. Ik mailde de mevrouw van de webshop, met de vraag of het zou kunnen dat ze me katoen had bezorgd in plaats van regenjasstof? Zij vertelde me dat er nog nooit klachten over de stof geweest waren, dat de stof uitverkocht was, en dat ik de stof kon behandelen met een spuitbus van HG.
Persoonlijk vind ik dat ondermaats, maar uit beleefdheid zal ik niet zeggen waar ik bestelde. Want nadien liet ik me verleiden tot opnieuw bestellen in haar shop, omdat ze uitverkoop deed...
Soit, ik had de stof, en Ginneke moet een zwemzak hebben. Dus zette ik me eraan. 
Mooi resultaat, vind ik persoonlijk.
Dus gaf ik hem aan Ginneke. Op het verkeerde moment, zo bleek. Moe. Ik zag aan haar snuitje dat ze ontgoocheld was. Na traantjes ( als ze moe is, komen die nogal snel ) kon ze me vertellen waarom ; ze had op diezelfde site  vogeltjesstof gezien, en die had ik voor haar besteld. Maar uitverkocht ... En ze had zo graag een zwemzak met vogeltjes gehad...
Haar toch maar beloofd de stof alsnog te kopen, als ik ze nog ergens tegenkom.
Dus ... kort samengevat ... een foute zwemzak. Al vond ze het ook geen goed idee, dat ik hem dan aan iemand anders zou geven ( nog meer traantjes, ocharme ).
Wat een kind van een zelf-maak-mama lijden kan ...

7 opmerkingen:

  1. och wat een verdriet, en dat voor zo een mooi zwemtas!! Ik vind 'm anders prachtig. Spuit 'm maar in met het product, dan doet 'ie zeker dienst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geslaagde zwemzak hoor, maar ik kan me de teleurstelling wel voorstellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en wat vond ze ervan toen ze uitgeslapen was ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze begon terug over de vogeltjes ... maar wou deze wel houden, en een vogeltjeszak erbij....

      Verwijderen
  4. Jammer van de teleurstelling, maar de zwemzak is zeker en vast geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och arm kind! Nou ja, ik vind de zwemzak wel heel tof hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ocharme duts, hopelijk houdt ze er geen zwemzaktrauma aan over :-), hij is best leuk hoor! Misschien kan hij nog dienst doen als turnzakske?

    BeantwoordenVerwijderen