vrijdag 20 mei 2011

Nog een jasje , waarom niet?

Het groene jasje voor Lieke vond ik super ... totdat ze het op bepaalde rokjes aanhad. Soms kunnen kleuren vreselijk vloeken, dat is zeker.
Dus vond ik dat ik nog een jasje moest maken. Iets heel neutraals ; wit of zo ...
In de kringloopwinkel vond ik een tijdje geleden een babydekbedovertrek , wit, heel fijn ribfluweel. Van een duur merk ( ooit ). Anderhalve euro, meer heeft hij niet gekost. En wat hebben we daarvan gemaakt ... jawel, een jasje voor Lieke.

Oorspronkelijk wou ik er niet teveel tijd in steken. Uiteindelijk ziet een wit jasje er al heel snel smoezelig uit ( zelfs bij Lieke, die nochtans heel zuinig is op haar kleren ) . Het zou dus maar een paar weken meegaan, dus niet teveel tralala. Geen voering dus, te veel werk. Maar ik wil dan ook weer niet dat iedereen onmiddellijk ziet dat het zelfgemaakt is, omdat het niet netjes is afgewerkt.
Dus moesten de naden wel mooi afgewerkt worden. En nu wil het toevel, dat mijn zomerjasje van de H&M heel mooi afgewerkte naden heeft : helemaal overtrokken met biaislint.
Ik kocht rood geruit biaislint, en ging aan de slag ...

Nergens nog een naad te zien, maar "weinig tijd insteken" , da's niet gelukt.
Speelt geen rol, ik ben blij met het resultaat!








Ik gebruikte het lint ook op het zakje ( iets mag het hebben ) ,










en Lieke koos zelf de aardbeienknoopjes. Lekker detail!









( en nu maar hopen dat het lint niet afgaat in de was ... )

1 opmerking:

  1. Prachtig!!!!!!!!! (tip : op voorhand een keer op koud wassen in de machine en dan gaat het rood erna niet meer af in de machine! dan hebben jullie heel lang plezier van dit jasje)

    BeantwoordenVerwijderen