dinsdag 5 juni 2012

Een broek en een zak ...

Ergens in februari vond ik dat de zomer mocht gaan komen. Of toch zeker de lente. En dus haalde ik het patroontje van de Japanse broeken nog eens boven. Eén van mijn lievelingspatronen. Eenvoudig, mooi en snel klaar. Wat willen we nog meer? Een bloemenstofje misschien, van bij Julija's?
foute crocs, inderdaad ...
Ook de achterkant is mooi ; past mooi aan het poepeke!
Lieke heeft sinds kort ook skates, en zeult die overal mee naartoe. Naar school voor de week op wieltjes, naar mami en papi, weer naar school, ... In een stevige plastieken tas. Die al snel niet stevig genoeg bleek. Dju toch, nu moet mama wel een mooie, stevige, grote tas maken ...
En waarom zouden we niet eens een nieuwe uitdaging aangaan, als we de zoveelste tas maken?
Met behulp van deze handleiding maakte ik er een diepe rits in ( en goed kijkend naar deze foto ).
Een gigantisch grote tas, met binnenin zakjes voor de bescherming en propere sokken!

( moet ik nog zeggen dat ze er blij mee was? )
( bij deze heb ik ook een reden om naar Ikea te gaan ; de bloemenstof is nu zo goed als uitgeput hier! )

7 opmerkingen:

  1. Die Ikeastof is toch echt super, wat een mooie tas! En ook een heel fleurig mooi broekje, mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik ben helemaal weg van die prachtige broek!
    En komt dat knappe stofje van die wondermooie tas van Ikea! Dan moet ik daar nog eens dringend naartoe! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof van de broek ligt hier al een jaar te wachten, maar ze blijft supermooi hé! En inderdaad, dringend naar Ikea!

      Verwijderen
  3. O ja, ikeastofjes herken ik direct...leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps een tikfout, nu opnieuw: daar worden wij vrolijk van, de bloemen, de kleurtjes, en inderdaad heel mooie pasvorm, knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen