donderdag 6 september 2012

Cadeautjes!

Kato is vandaag jarig. En de mama van Kato en ik, wij zijn vriendinnetjes. En we vinden het fijn om voor elkaars kindertjes een cadeautje te kopen, als ze jarig zijn. Dus was het gisteren tijd voor actie!
Ik maakte een stempel met haar naam erop en een mooie magneet uit vilt.
Gelukkige verjaardag, Kato!
Maar ik prutste gisteren nog meer. Zowel Lieke als mijn petekindje zitten nu heel vers in het tweede leerjaar. En in de vakantie wilden wij, de mama's, natuurlijk dat ze af en toe wat sommetjes maakten. Wat uiteraard niet zo vanzelfsprekend was. Het was toch vakantie, er stond toch geen juf te wachten op die saaie sommetjes!
Dus daagde ik de twee uit. Als ze de boekjes ( die ik zelf van op school meebracht ) uitwerkten, kregen ze een medaille.
En jawel hoor, zondagavond, 2 september, telefoon. Hij ( mijn petekind dus ) had alles gemaakt. Superknap, zeker en vast. Maar ook dedju, want ik had nog geen medaille.
Lieke had niet alles uitgewerkt, maar omdat ze op vakantie met mami en papi wel had geoefend , vind ik dat ze ook een medaille verdient ( tja, ik ben te toegeeflijk, ik weet het wel... )
Dus ... vilt, schaar, lijm ... klaar! En leuk om te doen, weer een ontdekking!
Met het lint voor mijn petekind, het andere exemplaar is ook een magneet.
De medaille is onderweg met de post!

4 opmerkingen: