zondag 17 februari 2013

't Is weer voorbij ...

Het zit er weeral op, het weekje vakantie. Het begon hier nogal traag, en moeizaam. De microben van de laatste weken waren nog niet helemaal weg, ik voelde me niet 100%, en had ook helemaal geen plannen gemaakt voor deze vakantie.
Maar we hebben ons geamuseerd. We brachten heel wat tijd door in de keuken ...
Zelf vetbollen maken ; Lieke had dat op Ketnet gezien, en kon helemaal vertellen hoe het moest. We maakten één klein foutje ; we bebruikten de goedkoopste boter van de Colruyt, en die stijfde niet genoeg op. Vettig boeltje als resultaat, maar de vogeltjes konden het wel smaken ...

We maakten samen een plattekaastaart met speculaas, een receptje in het "bladje van den Aldi". De meisjes vonden ze niet echt lekker, maar het bezoek wel. En ikke ook...
We maakten choco, naar een geheim familiereceptje. Ik heb dat al vier keer geprobeerd, en twee keer lukte het, twee keer kabbelde hij ( en dus niet eetbaar ). Nu, de vijfde keer, is het gelukt.Joepie! Normaal gebruik ik pure chocolade, maar dat vindt Lieke niet zo lekker. Dus probeerde ik het eens met bruine chocolade, en ze vindt hem heerlijk!
En we maakten ook nog een dessertje. Lange vingers overgoten met pudding, en een laagje chocolade erover. Dat laatste ziet er niet zo appetijtelijk uit, maar smaakt wel heerlijk! 
Ik zette een zakje ineen, dat al maanden geknipt lag ( patroontje van haar )
Ik begon aan de speurtocht naar het ideale Lentefeestkleedje voor Lieke
En maakte kussenhoezen voor Ayco's nieuwe kamertje.

Verder maakte ik een cadeautje dat ik nog moet afgeven, en ik maakte een herinneringendoos voor Baby Bas . Die gaf ik samen met een naamstempel en een potje choco af op de babyborrel vanmiddag, maar vergat foto's te trekken. 
't Is weer voorbij, 't is morgen weer werken ...



2 opmerkingen:

  1. Oei, volgende keer idd zeker geen boter gebruiken, da's niet gezond voor vogels (werkt laxerend ofzo, wat heel ernstig kan zijn). Ze hadden op Ketnet beter wat meer info gegeven over welke vetten geschikt zijn!! Maar wel een leuke activiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die taart wil heb ik ook zien staan in het 'blaadje van den Aldi' en wil die ook wel eens maken, 'k ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen