donderdag 18 april 2013

Popje Bobby

Haar winkeltje is open. Ben al gaan kijken, en het bevalt me helemaal. Eenvoudig maar mooi, en vol met mooie stofjes. Heerlijk om naar te kijken, en om aan te voelen.
Afgelopen zaterdag ging ik er een workshop "poppen maken met Tante Hilde" volgen. Tante kwam ons zelf helpen en verklapte ons kleine details die het allemaal nog mooier maakten .



Het jurkje is uit het oude lakentje van Ginneke, dat ook al werd gebruikt om kussenslopen en een eigen draagtas te maken. Het verbaast me trouwens dat ze dat niet de perfecte reden vindt om het popje helemaal voor zichzelf op te eisen ...
Het kind heeft nog geen naam, maar als je het bij Bobby Sewing maakt, moet het dan eigenlijk niet Bobby gedoopt worden? Of Mariquita misschien ... 



3 opmerkingen:

  1. Ik vind de poppen van tante hilde de allertofste ter wereld
    Mag jij,de tips doorvertellen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor ; naden in de juiste richting leggen als je opvult, de juiste afmetingen om de oogjes, neusje en mond juist te plaatsen, heel stevig opvullen, ... zo van die dingetjes. Maar ze maken het verschil!

      Verwijderen
  2. Heel mooi en fleurig ! Ik vind die popjes ook de allertofste !

    BeantwoordenVerwijderen