vrijdag 17 mei 2013

Jurkje met ronde kraag

Een hele tijd geleden kocht ik voor Ginneke een vogeltjesstofje, op haar verzoek. ZE vond het supersupersupermooi. En toen ik door Stof Voor Durf Het Zelvers bladerde, wist ik hat ; het was het ideale stofje voor het jurkje met ronde kraag. Niet te veel patroondelen, dus niet te moeilijk. Toen ik de uitleg las, kon ik niet goed volgen. Maar ik dacht dat het wel zou lukken eens ik bezig was.
Tijdens het ineenzetten las ik de uitleg maar half en half, en zette het in de verkeerde volgorde ineen. Wat ik allemaal heb gedaan vooraleer het kleedje paste, weet ik niet meer. Ik heb het twee keer losgetornd, en heb de armsgaten moeten vergroten. Ik heb er serieus aan gefoefeld, aan dit jurkje.
Ik tekende een 116, maar die blijkt wat aan de korte kant. Dat wordt dus een "calconnetje" eronder, geen probleem.
Er zit wel een blinde rits in, dat was ook weer een uitdaging. Nog maar de derde keer dat ik dat doe. En niet bepaald de beste uitvoering ... maar door het gerimpel valt dat niet op .
Ik vind het modelletje wel iets hebben, ik denk dat ik het eens in een retrostofje ga maken. Volgens de regels van de kunst dan wel ...

2 opmerkingen:

  1. Hoe grappig, heb datzelfde kleedje ook gemaakt voor mijn pruts en eveneens met véél gepruts (te weinig uitleg voor leken :-) zoals ik) . Inderdaad, ook te groot, volgende zomer zal het gepast zitten.
    Leuk stofke trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stofje voor een vrolijk, zomers kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen