zondag 5 januari 2014

Een vrolijk turnzakje

Lieke kwam voor de vakantie thuis met haar turnzakje. Voor een welverdiende wasbeurt. En toen vond ik plots dat ze een nieuw nodig had. Ze kreeg het zakje toen ze naar het eerste leerjaar ging, en toen pasten haar sloefjes er gemakkelijk in. Maar tegenwoordig heeft ze echte sportsloefen, zo van die onelegante, stevige dingen.
In Kapellen ging ik op zoek naar een stofje, nadat ik haar een beetje had uitgevraagd over haar voorkeuren. Geen kleine bloemetjes, niet te meisjesachtig, niet te roze. Maar wel een beetje.  Groen. Ja, groen is best oké.
Deze stof vond ik wel aan haar eisen beantwoorden ...
En polkadotjes, dat is altijd een mooie combinatie. Een beetje roze ...
De voering is in dezelfde polkadotjes. Beetje roze, beetje groen ... 
En met mijn labeltje. 
En oef, het zakje werd heel enthousiast goedgekeurd!
Vandaag gingen we met de nieuwjaarsbrieven naar de schoonouders, en ik nam een kleinigheidje mee. Ooit, zowat 17 jaar geleden, erfden we het servies van tante Joke. Vorige maand kreeg ik het servies van mijn oma, die naar een bejaardentehuis verhuisde. Dus ruimde ik het servies van tante Joke op. Een collega wilde het wel hebben, maar ik hield enkele stukken achter om er een étagè mee te maken. Voor de schoonouders. Met snoepjes erop, een perfect nieuwjaarscadeautje! 
En zo zijn we 2014 gestart ... 


2 opmerkingen:

  1. Dat stofje heb ik ook al een paar keer gebruikt maar met andere kleuren. Leuk en vrolijk! Ze zal haar turnzak vlug terugvinden tussen de anderen.
    Gelukkig nieuwjaar!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen