zaterdag 14 februari 2015

Carnaval

Jaarlijkse kost ... carnaval ...
Ik heb er eigenlijk een hekel aan, aan verkleden en al die toestanden. Lieke is er niet scheutig op, dus zij verkiest meestal een sober kostuum. Maar de kleinste, die doet niet liever. Hoe zotter, hoe beter. Zo staat ze ook in het leven ...
De juffen deden een kleine oproep om de kinderen in iets zelfgemaakt te steken. Het ontbrak me echter aan tijd dit jaar, dus had ik oorspronkelijk gezegd dat ze iets uit de verkleedkast moesten aandoen. Maar na het succes van het ei en het theezakje van vorig jaar, kon ik het niet laten ... Dus dinsdag begon ik te zoeken op Pinterest, Google, oproepje op FB voor een snelklaarcarnavalidee ...
Ik kwam uiteindelijk uit op M&M's ... echt eenvoudig. Met fleece van Zeeman en een restje vilt kom je er vanzelf.
Naar 't schijnt zijn de blauwe M&M's de grootste deugnieten ....

Op woensdag, toen de M&M's nog in m'n hoofd zaten, en dus nog niet gemaakt, was het bij mij op school carnaval. Een collega naast me wees me een meisje aan : "Kijk, Wiske, kei-schattig."
Mijn creatief brein schoot in gang ... Wiske ... wit jurkje ... rood randje ... rood strikje .... check! Dat moest nog lukken! 
Ik kocht in Zeeman naast de M&M-dekentjes ook 2 witte t-shirts : één in Liekes maat ( voor het bovenstuk ) en één XXL. Van dat laatste knipte ik de bovenkant af , net onder de mouwen. Zo hield ik dus een rokdeel over, met een kant-en-klare zoom. Plooikes erin, zodat het aan het bovenste t-shirt paste , de overlock erop en ... wit jurkje! Nog een rood lint onderaan het kleedje ( aan de kassa van Zeeman lagen rode Valentijnslintjes ... waarschijnlijk speciaal voor mij ;-) )  en klaar! 
Ik zocht in de poppenvoorraad naar dat ene kleintje, maakte een mini-jurkje ( afwerking beneden alle peil, maar wie ziet dat? ) , en een nieuw Schanulleke was geboren. 
Lieke was er blij mee. Ze ging enkele weken geleden met de klas naar het Suske en Wiskemuseum, en sindsdien is ze wel geïnteresseerd in de strips. 

Hèhè , dat heb ik weer overleefd. 
En nu moet ik me dringend aan de bruidskleedjes zetten van de meisjes ... En het Lentefeestjurkje voor Ginneke .... 




4 opmerkingen:

  1. Die m&m is de Max ....wiske werd inspirerend snel en goedkoop in elkaar gezet . Tof idee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, schanulleke! Die moet ik onthouden voor onze kleine meid! En die M&M is inderdaad ook echt super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe ideetjes, zeker die snelklaar wiske :)

    BeantwoordenVerwijderen