donderdag 23 april 2015

Jackie in de lente

Anorakken vind ik per definitie niet mooi. Maar de dochters hebben er elk één, voor op de fiets. En voor als het zo echt koud is.
Maar dus ben ik heel blij met het betere weer. Niet alleen omdat het zonnetje zo'n deugd doet, maar ook omdat de meisjes dan eindelijk terug een mooie jas aankunnen.
Voor Lieke maakte ik twee winters geleden een Jackie in de winteruitvoering, maar na drie keer aandoen weigerde ze hem nog te dragen. Een stomme jas, volgens haar. Gelukkig is de kleine zus meer mamamaakt-minded en kan zij hem volgende winter aan.
Ik maakte voor de kleinste dan ook een zomerversie. Eigenlijk wilde ze een koningsblauwe , maar Bobby had niet het perfecte blauw. Dan wou ze graag groen. Ze koos de stof voor de buitenkant zelf. Om hem wat op te fleuren, zette ik er rode paspel tussen.

Rode knopen vooraan , en knoopsgatenfobie omzeild door litsen in te zetten ....


Ook achteraan rode paspel en knopen. Ik moest puzzelen om alle delen uit de stof te krijgen, en het lukte zelfs niet om de kraag twee keer uit de buitenstof te krijgen. Dus gebruikte ik de voeringstof voor de onderkraag.


Zakjes - ook met de voeringstof ; benieuwd wat we daar allemaal in gaan vinden binnenkort .... 


Deze keer vergat ik het labeltje eens niet .


De voering maakte ik van een heeeeeeerlijk zoet stofje dat ik vorig jaar bij Bobby kocht. Toen vond ik Ginneke al te groot voor een jurkje in de stof, maar toch moest ik er een metertje van hebben. Het moest gewoon. En kijk ... als voering is het perfect! En aangezien Ginneke het altijd warm heeft, en nooit haar jas dichtknoopt, kan het zeker! Het zal gezien worden!







En de achterkant nog eens ....



Op naar het volgende projectje ... 









1 opmerking: