vrijdag 4 maart 2011

De buit van vorige week ...

Vorige week ging ik halsoverkop op zoek naar gele stof om Lala te maken. Ik vond iets geschikts in een winkel van een Marokkaanse dame in Berchem. Als je op zoek bent naar een speciaal stofke, moet je daar zeker langsgaan. Stoffen die eruit zien als voile, zijde en andere dure dingen, zijn daar spotgoedkoop. In haar etalage zag ik 2 rollen stof staan, allesbehalve Marokkaans ... Rood met witte stipjes! Twee varianten : grote en kleine stipjes. Jiehaa! Kopen! ( een bescheiden meterke van elk, we houden het sober! ). Wat ik daarmee maakte, lees je in een volgende post - moet nog klein detailke aanpassen.




Ik vroeg haar wél Nederlands sprekende zoon of man of neef of ... of ze ook jersey hadden voor kinderen, maar dat was niet het geval.
Maar aan de overkant had ik nog een stoffenwinkel gespot ... en daar hadden ze wel leuke jersey. De prijs was heel wat anders, maar ja. Het kan niet altijd feest zijn ... Ineens ook boordstof gekocht, om zomerrokjes te maken voor de meisjes ...



En toen werd het weekend. Ik had in de zomer een lieve vriendin een bongobon "Zoete Zonde" cadeau gedaan, onder voorwaarde dat ik hem mee mocht opsouperen. We maakten er een leuk dagje Antwerpen van met eerst heerlijk smullen ( snoepen ) in de Quetzal Chocoladebar ( ik krijg de zever al terug in de mond als ik eraan denk ) en gezellig bijbabbelen, zonder de kindjes erbij ( hoe rustig ... ). Daarna gingen we nog verder naar Julija's. Daar wilde ik zeker het volprezen Japans naaiboekje kopen waar Emma en Mona een hele collectie kleertjes uit hebben. Het boekje was uitverkocht, maar er lag een nieuwe lading aan de douane in Brussel te wachten. Ik heb een boekje gereserveerd, en vandaag kreeg ik bericht dat het in Antwerpen is geraakt ... Joepie!
Natuurlijk kon ik het niet laten om stofjes te kopen ...

1 opmerking:

  1. wij hebben toch echt keihard dezelfde smaak qua stofkes zenne. die tricot heb ik de groene japannerkes ipv de rode (omdat de rode al vergeven was want eigenlijk vond ik die schoner) en van die blauw met die bloemekes heb ik nog anderhalve meter liggen.... en de stofjes uit Julija's zijn *hartje hartje hartje*. brengt gij dat boekske mee den 16e? pleassssse????

    BeantwoordenVerwijderen