dinsdag 14 februari 2012

Toch nog mutsen ...

En plots was er de vrieskou. En hadden de dametjes toch koude oortjes. En speelden we de mooie winterpet van Ginneke kwijt ( domdomdom! ). En was het totaal geen zicht, de mutsen die we toch nog hadden. Helemaal foute combinatie met hun jas ...
En had mama weer enkele dringende projectjes : mutsen haken! Vorig jaar haakte ik er ook al, maar ik deed ze naar de kringloopwinkel, omdat ze ook niet bij hun nieuwe jassen pasten. En ge kunt nu eenmaal niet alles bijhouden. Zeggen ze.
Dus ... voor Lieke een donkerpaarse. Ik haakte er flappen aan, om haar oortjes te warmen. En een gele bloem, want in haar paarse jas zitten gele spikkels.
Toen die af was, wou Ginneke er uiteraard ook één. Op zoek naar juiste wol ... gevonden ! Ik haakte grijze en lichtroze wol samen, wat een mooi effect geeft. Bij de eerste pasbeurt vroeg ze poeslief " oh mama, wil je el ook een bloem opzetten? Of nee, een haltje!". Kunt ge zoiets weigeren? Ikke alleszins niet ...
Haar muts is meer een helmachtige. Met er bovenop, in plaats van een pompon, drie hartjes. Dolgelukkig is ze ermee. " Alle kindjes vinden mijn muts niet mooi, mama. Niet mooi, maal supelmooi!"
Voilà, iedereen tevreden...

1 opmerking:

  1. Die hartjes erop maken het toch net iets specialer hè, niet iedereen heeft een hartjesmuts.Mooi hoor! Hun oortjes zullen geen kou hebben.

    BeantwoordenVerwijderen