zondag 20 mei 2012

Een Feestweekendje!

We hebben heel wat afgefeest hier! Donderdag een verjaardagsfeestje van een nichtje, ze was heel blij met haar tas.
Vrijdag rustig thuis, althans overdag. Want zaterdag trouwde een vriendin, achttien jaar na " de eerste kus" ... Ik bood mijn hulp aan bij het aankleden van de tafels, en zij ging graag in op dat aanbod. Dus vrijdagavond trok ik samen met haar naar het zaaltje, en we dekten de tafels. Een licht tafelkleed, met daarop frisgekleurde lopers. De tafels stonden in U-vorm, en daarom vond ik het een goed idee om de lopers niet recht, maar diagonaal te leggen. Alles was op voorhand goed overdacht. Dat diagonale zou het "refter-effect" verbreken. En jawel, dat deed het zeker. Maar wat een prutswerk ... Letterlijk op mijn knieën ben ik gegaan, om alles netjes afgemeten te krijgen.
Ze vroegen geld voor de trouw, want uiteraard hebben ze hun hele inboedeltje al. En toen ik vrijdag naar de zaal reed, bedacht ik me dat ik nog geen cadeautje had.  Mijn brein begon te draaien en te ratelen... Ik had in de laatste Flow wel een leuk ideetje gezien ; een boekje in een luciferdoosje. Toen de vriendin even niet keek, moffelde ik snel twee servietjes weg in mijn handtas, en 's avonds knutselde ik dit nog snel in elkaar ...
De geschreven kaartjes hebben dezelfde achterkant als de buitenkant van het doosje.
Zaterdag stonden we goed op tijd op, en maakte ik de dametjes des huizes klaar. Hun jurkjes hangen al een tijdje in de kast te wachten, en ik zocht in hun bestaande kleerkast een passend vestje. Ook ging ik heel gericht op zoek naar de juiste accessoires. Een goede inoefening voor het Lentefeest van Lieke binnen een klein jaar...
We waren heel op tijd bij het gemeentehuis, waar de fotograaf van dienst ( zijnde mijn eigenste zus ) ook al stond te wachten. En ja, dat was een beetje berekend. Dan kon zij mooie foto's maken van mijn meisjes in hun schitterende jurkjes ( manman, wat ben ik er fier op ) . 
Die foto's heb ik nog niet toegekregen, maar ik kan al wel een klein voorproefje geven ( let niet op de kreuken van de jurkjes , voor het feest waren ze uiteraard netjes opgestreken! )
Het was een geweldig feest. De bruid straalde in een prachtig paars kleed ( Ginneke vond haar bijna zo mooi als Sneeuwwitje in haar trouwjurk ) , de bruidegom zag er ontzettend knap uit in zijn nette pak, hun zoontjes blonken ook in hun mooie outfit. 
We babbelden, lachten, leerden nieuwe mensen kennen, de kindjes speelden buiten en staken een heuse  show in elkaar , we aten lekker en vooral .... we genoten ten volle van deze prachtige dag.  

4 opmerkingen:

  1. zalig!!! Wat een heerlijk feest! En slim van die servetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig! Ik ben zo benieuwd naar de foto's....
    Die schoentjes zijn zoooo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik stond in de winkel voor schoenen voor mezelf, en zag deze staan. Ginneke was erbij, en was er ook meteen verliefd op. Ze heeft ze netjes in de doos gelaten tot de trouw ( tja, Ginneke en blinkschoentjes, dat blijft niet lang mooi! ). Nu wil ze ze natuurlijk niet meer uitdoen!

      Verwijderen