zaterdag 26 mei 2012

Een fietstasje

Lieke wil echt al jarenlang fietstassen. Maar ze kreeg er nog geen, omdat haar fiets daar te klein voor is. Bij haar volgende exemplaar zouden we er ineens bijkopen. 
Tot afgelopen donderdag. 
Begin mei werd de jaarlijkse fietsdag aangekondigd. De kleinsten ( 1ste en 2de laarjaar ) zouden 20km gaan fietsen. Wauw, dacht ik toen, dat wordt een leuke dag! 
En begin vorige week kwam de brief met details. Frank en Sabine  hadden mooi, warm weer voorspeld, dus werd er gevraagd genoeg drinken en zonnecrème mee te geven. En een snelbinder werd benoemd als " handig om het rugzakje vast te maken op de bagagedrager". Ik las de brief en legde hem opzij. Tot donderdag, mijn vrije dag. Ik wilde alles klaarmaken voor haar fietstocht, en kreeg het plots benauwd. Een rugzakje met een snelbinder achter op de fiets ... zo'n kleine fiets ... Ik zag er al allerlei ongelukken mee gebeuren ... 
En wat doet deze mama dan? Holderdebolder een fietstas(je) maken ... 
Ik zocht allerlei spullen bij elkaar ...
( zoals de oranje linten van de grabbelpasjes, die konden dienen om de tas aan de bagagedrager te bevestigen, en de andere uiteinden als slot van het zakje ; en houten stokjes, in dit geval uit de verbouwingsafvalbak gevist, om het zakje te verstevigen, zodat het niet tussen de spaken kan geraken)










.... begon te rekenen en te tekenen ...










... en produceerde dit ... ( een donkere foto, want het was al echt donker tegen dat het klaar was ). Het ziet er wat scheef uit, maar ik had geen zin / tijd meer om het helemaal op te strijken. Na een dagje fietsen had het netjes de vorm van de inhoud aangenomen! 



Er kon net genoeg in : 2 drinkbussen, een brooddoos, 2 koekendoosjes en een mini busje zonnecrème. Zelfs een dun vestje kon er nog bij!

De voorkant : de clips gebruikte ik dus van de linten van de grabbelpasjes ( nu weet ik waar ik de volgende keer in de kringloopwinkel naar ga uitkijken ... linten met clips aan! )
En de achterkant : de andere uiteinden van de linten, om aan de bagagedrager te hangen , en het stuk lint dat overbleef gebruikte ik om er een handvatje aan te maken, dat ik vastzette onder een stuk dwarslint. Stevig gerief! 










Lieke was ontzettend blij met haar fietstasje. Ze wil het altijd aan haar fiets laten hangen. En haar kennende, zal ze wel altijd een goede reden vinden om het mee te nemen!

7 opmerkingen:

  1. Wauw, zo'n fleurige tasje en dat heb je mooi gedaan zeg, je dochtertje zal hier wel fier mee rondrijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai knap !!Daar zou ik niet durven om dat te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, da's knap gemaakt. En dat op 1 avond??? Petje af hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwh, echt geweldig! Dat zou hier ook nogal scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super mooi! je dochter zal nogal content geweest zijn met haar super fietstasje! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat je dit zo kan, Stoer hoor!

    BeantwoordenVerwijderen