zaterdag 24 augustus 2013

Een Charlie voor Ginneke

Na alle schoolspullen die de afgelopen weken geproduceerd werden, wilde ik nog eens iets anders maken. Een hele tijd geleden had ik deze versie gezien, en ik was verkocht. Een Charlie kan ook voor meisjes, zeker en vast! Ik bestelde het patroon, knipte het en plakte het als een perfect passend puzzeltje ineen, en legde het toen even opzij. Tot enkele dagen geleden. Ik ging door m'n stoffenvoorraad en koos een tricotje dat ik bijna een jaar geleden hier kocht. Ik haalde gauw bijpassende tricot voor binnen- en achterkant, en begon eraan.
Ik ontdekte dankzij een tip in ons naaiclubje het heerlijke gemak van een boventransportvoet, en op korte tijd was hij er, de Charlie. Of Charlène.
Ginneke ziet er wat plattekes uit op de foto, het schaapke was ocharme ziek. Ik had ze net een heerlijk schuimbad gegeven, en haar haartjes gewassen. Vandaar het warkopje. Nog niet helemaal droog ... Eigenlijk had ze helemaal geen zin in foto's, dus moest ik haar eerst wat gekke snoeten laten trekken ...
... en wat streken laten verkopen.
De Nurofen werkte duidelijk op dat moment ; enkele uurtjes later was 't wat anders ...
Hij past haar heel mooi, maar de volgende ga ik een maatje groter knippen. Ze kan hem niet zelf aan en uitdoen, daar is hij te nipt voor. De tailleband is ook nogal smal, en kruipt daardoor naar boven. Hij zal dus eventjes heel intensief gedragen worden, deze Charlie, en snel een opvolger krijgen!

2 opmerkingen: