zondag 24 augustus 2014

Klaar voor de herfst!

De laatste tijd ben ik nogal in naaimodus. Avond na avond zit ik in mijn Walhalla. Met het nieuwe schooljaar in het vooruitzicht, neemt de onrust in m'n hoofd toe, en moet ik mijn persoonlijke therapie op hoogste versnelling zetten .... naaien dus!
De eerste avond begon ik aan de herfstcollectie. Toen Lieke vorige maand ging naaien, kocht ik een stofje in de supersolden, waar Ginneke helemaal zot van was. Eikeltjes! Perfect om de herfst mee in te gaan ...





Het bovenstukje hergebruikte ik van dit kleedje  , maar geen zwierrokje deze keer. Zwierrokjes associeer ik  met zomer ... En bovendien is de eikeltjesstof iets zwaarder.




Ik nam de volledige stofbreedte, en legde vooraan twee plooitjes, achteraan 1 stolpplooi. 

De blinde rits is niet perfect, hooguit slechtziend. Ik werk met een universeel blinderitsvoetje, misschien moet ik er toch eens eentje aanschaffen dat echt  bij m'n machine hoort ... Het was trouwens heel lang geleden dat ik nog eens een rits in een jurkje zette ; tegenwoordig heb ik allerlei manieren om een rits te omzeilen. 

In haar kast nog een vestje gevonden dat erbij past ... Haar eerste herfst-outfit is klaar! 


Met grote dank aan P van E , die uitviste hoe ik de foto's kan laten vergroten als je erop klikt .... 





2 opmerkingen: