zondag 31 augustus 2014

Verjaardagsworkshopje

Lieke was vorige week jarig, en dat heb ik geweten. Nadat ze haar eigen broek had gemaakt, was ze heel enthousiast. Ze wilde nog en nog en nog naaien.
De workshop was eigenlijk een test .... als ze enthousiast zou terugkomen, zou ik aan de familie vragen om samen te leggen voor een eigen naaimachine voor Lieke. En wou ik wel een naaifeestje doen voor haar verjaardag ; een tas volgens deze werkwijze ( al verstevigde ik ze niet zoals hier beschreven ) .
En zo geschiedde.
Gisteren was het dan zover. Lieke mocht drie vriendinnetjes vragen ( oh zo moeilijk, maar drie? Ja, maar drie, om mijn hart en grijs haar een beetje te sparen. Ook al weet ik dat er enkele meisjes teleurgesteld zullen zijn dat ze niet uitgenodigd waren ... maar voor ééntje in het bijzonder heb ik al een plannetje bedacht om het goed te maken, An!  ). 
Ik knipte op voorhand alle stof ....

en de hengsels werden gestreken ....

en ik streek de vliesline er al op ....
De dametjes deden voor de rest zo goed als alles zelf, onder toeziend oog van mezelf en mijn mama ( wat een geluk dat zij wou komen helpen! )

Het was moeilijk in te schatten hoe lang ik nodig zou hebben om de tassen in elkaar te krijgen ... en op het einde van de rit bleek dat ik een halfuurtje tekort kwam ... De keergaten waren niet gedicht en het sierstiksel bovenaan was niet klaar . Maar de trots was er zeker al! De gezichtjes toen de zakken gekeerd werden ...stralend!



En zo ziet de collectie eruit ... morgen worden ze aan de eigenaresjes overhandigd! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten