woensdag 29 oktober 2014

3 op een rij

Sinds Lieke een eigen naaimachine heeft, probeer ik haar regelmatig "taakjes" te geven. Zo maakte ze haar eigen kussenslopen voor de sierkussens op haar bed.
En ze maakte op haar verjaardagsfeestje een mooie tas. En met de hoekjes die we wegknipten om diepte te creëren , maakte ze mini-zakjes die ik overal in huis terugvind.
Toen ze onlangs zei dat ze een pennenzak nodig had ( nog een !? ) , zette ik haar weer aan het werk. Zelf de afgelopen weken geen tijd om te naaien, maar ik hielp haar wel bij het ineenzetten van de Tilly uit "Mijn tas". Langer dan een uurtje had ze er niet voor nodig.
En toen kreeg ik een strak plan. Ginneke was jarig, en ik heb zelf de traditie gekweekt om de juffen te verwennen met een zelfgemaakt cadeautje als één van de dochters jarig is. Dus ... toen Ginnekes verjaardag dichterbijkwam, groeide de stress. Wat kon ik snel maken?
Inderdaad, als Lieke een Tilly in  minder dan een uur kan maken, kan ik dat .... op een kwartiertje?
Ja hoor, kijk maar ...
Die van Lieke ...

En de twee exemplaren voor de juffen. Ginneke koos de kleuren voor de juffen ( duobaan, dus duocadeautje en beetje duo-stress ... ) .
Met een nieuw labeltje. Schoon, schattig en snel! Zo hebben we ze graag!

1 opmerking: