zaterdag 1 november 2014

Van innerlijke onrust en een mooi stofje ...

Vorige winter kocht ik een metertje mooie stof van Strass. Het lag lekker lui in de kast, en werd er enkele dagen geleden uitgepikt door Lieke. "Wauw, mama , dat vind ik mooi!" En als Lieke een stofje mooi vindt, moeten we daar iets mee doen. Zo snel mogelijk. Voor ze zich kan bedenken.
Tevens zat ik weer vol innerlijke onrust, die enkel verdreven kan worden door mijn eigen therapie ; naaien, en graag iets met snel resultaat.
Dus ... als we die puzzel samenleggen, komen we tot een fijn resultaat : een snel-klaar-jurkje in mooie, warme kleuren.

Ik nam het patroon van het pandakleedje , eenvoudig maar mooi.  Maar ... zonder mouwen. Dus dook ik in mijn patroontjes, kwam uit bij de Charlie die ik vorige winter meermaals maakte, en combineerde de twee patronen. En voor de gezelligheid maakte ik een grote, warme, gezellige kraag.

De foto's zijn getrokken in een echte fotostudio. Een gelukje waar ik nog niet veel over kan zeggen, maar waar binnenkort een heel verhaal over geschreven zal worden. Op deze foto staat Lieke eigenlijk te dansen, vandaar het iets of wat verwilderde kapseltje ...

Even later kregen we haar toch zover om een leuke foto met haar zus te maken. Haar zus waar ze zo op kan sakkeren, maar eigenlijk geen uur kan missen ... 



3 opmerkingen:

  1. Toch schattig de 2 zussen samen op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg!!! Mijn dochter heeft in dat stofje een vestje (niet zelf gemaakt). Dat is nog niet zo'n gemakkelijk stofje, hè, redelijk wollig? Maar je hebt er toch een prachtig kleedje van gemaakt. En dan die kraag zelf verzonnen: chique!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om eerlijk te zijn ... het idee pikte ik eigenlijk van de echte strass-collectie ...
      En inderdaad , heel stoffif stofje. Mijn witte werktafel zag rood toen het klaar was!

      Verwijderen