zaterdag 1 januari 2011

Een nieuw jaar ...

... en Ginneke kan het inzetten met een nieuw kleedje!
Maar allereerst beste wensen voor iedereen die hier af en toe eens komt piepen ...

Ik kreeg van een heel lief iemand zomaar een prachtig stofje uit mijn favoriet winkeltje cadeau. Om me een beetje op te vrolijken in mijn platte-rust-periode, denk ik ...
Een beetje retro, superzacht, lekker warm en prachtige kleuren! Ik vroeg de meisjes wie het een mooi stofje vond, en Ginneke was meteen enthousiast.
Dus ... op zoek naar een mooi patroontje. Al bloghoppend kwam ik bij het blauwe kleedje van Tante Hilde uit. Leuk modelletje, en ze legt heel duidelijk uit hoe eraan te beginnen. Ik kon mezelf niet meer tegenhouden. Twee weken had mijn machien stilgestaan, tijd voor actie!
En dit is het resultaat ...
Weet je wat hier zit ...
 
Voor het eerst maakte ik zelf knoopjes. Met een hulpmiddeltje dat ik hier onlangs kocht. En het resultaat vind ik zelf heel geslaagd. Maakt het geheel nog net iets fijner afgewerkt ... En Ginneke vindt ze ook schitterend!
Ik heb nog een heel stuk van de stof over ( ben er zuinig op geweest! ) , misschien maak ik daar een rokje van voor Lieke - ze vindt het kleedje toch wel een beetje mooi ...

En bij deze is mijn eerste project voor 10 in 11 klaar ... als het meetelt natuurlijk, want misschien heb ik een beetje valsgespeeld ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten