zondag 16 januari 2011

Liefste meter ...

... zo begon Lieke haar nieuwjaarsbrief voor haar meter. Maar dat kon je zelf ook wel raden ...
Maar die liefste meter heeft wel geweldig gescoord met haar cadeautje!
Lieke had aan de Sint een fototoestel gevraagd. Maar de Sint vond het te duur ... Dan vroeg ze het onder de kerstboom ... maar mama en papa wilden iets geven waar ze samen mee konden spelen ( anders is het "nee, da's van mij!" als de een iets van de ander neemt ... ).
En toen vroeg de liefste meter van Lieke wat ze graag wilde hebben ...
We moeten toegeven, het is een geweldig speeltje. Je kan er niet alleen foto's mee maken, maar ook filmkes. En foto's vervormen, of er een mooi kaderke rond zetten. En spelletjes op spelen.
Uiteraard is er al om gevochten, maar nadat ik er zelf even mee "gespeeld" had ( slechte foto's eraf gehaald om geheugen te sparen en verschillende functies uitgeprobeerd) , begreep ik dat vechten wel!
Natuurlijk moeten we voor zo'n speeltje extra zorg dragen ... Er wordt al een doos voorzien om alles in te steken, zodat er niks verloren gaat ( er zit oa een koptelefoon bij - goed idee! ) en natuurlijk vindt mama het uitermate belangrijk dat dat toestel in een schoon zakske zit ... En hoewel ze al zakskes met hopen hebben, was er geen enkel dat paste ...
Dus een duik in de stofjeskast, wat teken-, tel-, puzzel- en stikwerk later, heeft Lieke een uniek zakje om haar toestelletje in op te bergen.

Uiteraard een roze exemplaar. De fleecestof is een overschotje dat ik nog terugvond. Een jaar of twee geleden kochten we een dubbele buggy, en ik wilde er een trappelzak in aan de kant van Ginneke. Maar zo'n trappelzakken zijn ( vind ik ) verschrikkelijk duur, en uiteindelijk zou hij niet lang dienst moeten doen. Dus kocht ik op de markt roze fleece en daarbij wat blauwe vilten spullen om hem wat op te fleuren.
De buggy is ondertussen verkocht, en de trappelzak lag al ver in een schuif. Ik heb hem opgediept en de blauwe spulletjes eraf gehaald. Recyclage heet dat zeker?
Lieke was er in elk geval blij mee! ( al ziet ze er weer wat moe en verwilderd uit op de foto ... )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten