zondag 30 januari 2011

Rappe zakskes

Op mijn eerste werkdag zag ik de kinderen in de klas knoeien met flitskaartjes in pochetjes, veel te grote potjes, potjes die niet goed toe blijven, ... En toen kreeg ik een helder momentje : laat me zakskes maken om die kaartjes in op te bergen. In een vrolijk stofje ...
Ik plande om dat in mijn thuisweek te doen, maar begon vrijdag al te knippen. En koorts bij Ginneke stuurde onze hele weekendplanning in de war. Plots tijd "over" thuis, ideaal om op te vullen met het maken van rappe zakskes! Geen houte couture, wel vrolijk en fris om zien! Hopelijk passen de kaartjes erin ...
Ondertussen zelfs de kortste weg naar Picasa en terug gevonden! Weeral wat bijgeleerd!

5 opmerkingen:

  1. hey Vicky,
    knappe zakjes !
    maar toch spijtig dat je niet bij Kommil Foo was....
    Is Ginneke al wat beter?
    Chris
    x x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zijn flitskaartjes? de zakjes zien er properkes uit!
    veel beterschap voor Ginneke, jammer van Kommil Foo maar ja, zieke kindjes gaan voor alles hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ginneke had vanmorgen terug "oots" zoals ze zelf zegt. Nu een middagdutje ... En ja, heel jammer van Kommil Foo. Maar da's 't leven van een mama hé! ( hoewel de papa ook wel had voorgesteld om thuis te blijven! )
    Pippelotje, dat zijn kleine kaartjes waar sommetjes opstaan, om die sommetjes te automatiseren ( lees : drillen ). Ze moeten die alle dagen thuis 5 min oefenen. Jaja, ik ben een strenge juf ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. niets "strenge" juf. Dat is nodig :-) Als ze het in het begin van hun lagere schoolcarrière al niet automatiseren; krijgen ze later toch problemen. Wel zeer leuke zakjes!! Goed idee. Moet ik onthouden voor eigen praktijk :-) Nu zullen die (b)engeltjes elke avond wel hun sommen (later misschien tafels) willen oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kinderen in de klas waren er heel blij mee! De lange exemplaren zijn eigenlijk een centimeterke te kort, maar dat vinden de bengels niet erg! De meisjes waren uiteraard al aan t kiezen welk ze het mooiste vonden ...

    BeantwoordenVerwijderen