zondag 23 januari 2011

Nog pamperzakskes

Ik had weer enkele eenzame avonden, die dankbaar opgevuld werden door Hemahanddoeken die omgetoverd werden in pamperzakskes. Deze keer naar een ideetje van Eloleo ; al zie ik nu dat zij toch een heel ander modelletje had ...
Na wat meet- en rekenwerk, zette ik het eerste exemplaar in elkaar.
 

Een voorpand, een achterpand, en een lang stuk dat als zijkant dient. En daar loopt het steeds mis in mijn berekeningen ... Die "zijkant" is altijd te kort. Dus ook hier ... Ik dacht dat te kunne oplossen met de zijkant van het "binnenzakje" veel langer te maken, en dan naar buiten te plooien. Dat bleek niet zo, en het werd eigenlijk een heel gepruts ( lees : geknoei ). Ik had wat weg te werken ... vandaar dat stuk groen aan de zijkant. Zelf vind ik het wel een frisse toets geven aan het zakje. Als ik er even niet aan denk wat een geknoei eronder verstopt zit ... En bij de groene camouflage past dan wel een groene knoop ...

De volgende versie is wat gedurfder ... groen en blauw... met rood stiksel en fuccsia knoop ... Daar word ik nu zelf vrolijk van ...

 

( en terwijl ik dit bericht maak, zitten de meisjes in bad. Badkamer helemaal nat, en mijn buske douchegel dat nog halfvol was, leeggespoten in het bad ... ik denk dat ze nog een hele week lekker zullen ruiken ... )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten