dinsdag 2 september 2014

Nog een herfstjurkje

In de solden kocht ik bij Bobby een metertje mooie vogeltjesstof met nog onbekende bestemming. Maar de combinatie grijs-geel vond ik wel herfstig genoeg om het stofje mee naar huis te nemen.
Ik zette me vorige week aan het naaien, en maakte een eenvoudig A-lijntje voor Ginneke.

Na het knippen van de voorpand kwam ik tot de vaststelling dat ik niet genoeg stof had voor de twee achterpanden. Verdorie! Als ik het patroon anders op de stof had gelegd, had het waarschijnlijk wel gelukt.
Ik was enkele dagen ervoor nog bij Bobby geweest, en had gezien dat de stof niet meer bij de solden lag. Uitverkocht, dacht ik zo ...
Dus bedacht ik een creatieve oplossing ; de achterpand in het geel misschien?
Dat was het toch niet ; voor de herfst een felgele achterpand ... neen ....
Dan maar een stuk in vogeltjesstof in het midden ingezet, en daar de rits in verwerkt ...
Met een donkergrijs vestje erbij helemaal klaar voor de herfst .
En kousenbroekje  ... Leve JBC! 
En wat bleek, toen ik nadien bij Bobby kwam ... de stof stond gewoon terug in het rek ... 



3 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan.
    Maakt een mentale nota om eens bij JBC binnen te springen om gilets en kousenbroeken te scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar zo is het veel origineler. Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen