woensdag 3 augustus 2011

Een nieuwe keuken voor 100 euro

Het lijkt wel de titel van één  of ander programma, waar verbouwen en veranderen van interieur vanzelf en zonder kosten gaat ... Waar ze op 3 dagen tijd een heel huis een totale make-over geven. Of zelfs op 60 min een kamer omtoveren tot droomplekje ... Vroeger stelde ik me al heel wat vragen bij de betrouwbaarheid van deze programma's , en dat is er alleen maar op verergerd na zelf onze keuken onder handen te hebben genomen ...

Zaterdagavond kwamen we thuis van vakantie, zondag heel de dag uitgepakt en de eerste ladingen was weggewerkt, en maandag begonnen aan de keuken ...
Onze keuken was helemaal opgeleefd. Oude, eiken kasten, gele muren ( ooit was dat dé kleur voor je interieur ), mottige tegeltjes met nog mottigere tekening tegen de muur, zware , donkere balken tegen het plafond ... Een donker hol ...
Samen met mijn papa vloog ik erin ... we dachten het in enkele dagen helemaal te klaren . Ik durf zelf niet op een ladder, dus de hoge stukken waren voor papi. De balken tegen het plafond kregen drie stevige lagen, en de spleten tussen balken en plafond werden helemaal opgespoten met siliconen.
De rest nam ik voor mijn rekening : de keukenkastjes, deur naar de gang, die naar de kelder, de bakstenen stukken, de tegeltjes ... alles kreeg een fris kleurtje.
Vijf dagen lang schilderden we. De kindjes waren gelukkig bij mami ( zonder hen gaat alles tien keer zo snel vooruit ), ik schilderde elke avond tot laat verder.
En het resultaat, daar ben ik best trots op. En de papi ook. En de mami en papatje hebben hun goedkeuring gegeven. Alsook de meisjes.
Nieuwe handgreepjes van Ikea maken het allemaal af ...

Alsook de groene bloempotjes ...
Eén muur hebben we nog niet gedaan. Die moet in het groen komen, maar eerst moet de verwarming verlegd worden. Dat wordt iets voor in de novembervakantie denk ik.

Maar ik moet zeggen dat mijn koffietje 's morgens eens zo goed smaakt in mijn frisse, nieuwe keuken!

2 opmerkingen:

  1. Leuk hé, zo wit. Ik heb pas ook het houten aanrecht en de keukentafel wit geverfd. Zoveel licht dat je plots krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe metamorfose! Wat 'een beetje' verf al niet kan doen hè.

    BeantwoordenVerwijderen