zaterdag 30 maart 2013

Doen alsof het lente is.

Wij zijn het hier beu. Koude, mutsen, sjaals, handschoenen, kousenbroeken ... We hebben het gehad. En dus doen we hier gewoon alsof het al lente is. Of zelfs zomer.
Maandan geleden beloofde ik Ginneke dat ik dit jurkje voor haar zou maken, en bij de stoffenverkoop haalde ik het groene stofje. Een superfijn, zacht stofje, maar niet gemakkelijk te verwerken. En om zeker te zijn dat het jurkje mooi zou passen, maakte ik eerst een proefversie.
Dit kleedje maakte ik in december, en past, maar mag net ietsje smaller. De proefversie heb ik ook nog serieus moeten versmallen, en nu past ze mooi.
Een heel zomers stofje met bloemen en lentediertjes. 
                                      

En weer heel veel zwier. Dat is hier een must. Standaard. 

Ze heeft het jurkje nog steeds aan. Met een vestje over weliswaar. En ik zie zo dat het aan de korte kant is ... De goeie versie zal toch wat langer moeten zijn. 
Daar dienen proefversies dus voor ...



3 opmerkingen: