zondag 17 maart 2013

Vaderdag

Overmorgen is het weer vaderdag. En ik probeer elk jaar iets leuks te vinden. Niet voor de liefste papa van mijn kindjes ( ik laat dat graag aan de juffen over ) , wel voor mijn eigenste papa.
Gisteren bij het ontbijt even met de meisjes een mini-brainstorm ; wat kan ik aan papi geven? Het beste idee vond ik wel "haar , dan heeft hij geen kale kop meer". Maar ja , hoe begin je daaraan?
Een paar stormpjes verder kwam één van de meisjes op het idee om een mooi deken te maken. Mijn ouders zijn echte buitenmensen ;  van april tot oktober leven ze buiten. Onder hun overdekt terras, al dan niet bij een  vuurtje. En een deken, dan zou hij het nog lekkerder warmer hebben .
Goed plan, eerst nog alles  gaan zoeken.
In den Boom vond ik fleece en een zachte flanel ( den Boom kent geen seizoenen, gelukkig! ) , daarna naar de Veritas voor 7 meter paspel.
Altijd rechtdoor, en op tijd naar rechts ... dat leek me te doen op korte tijd. Hoewel ik heel goed weet dat rechtdoor stikken niet zo gemakkelijk is als het klinkt!
Uiteindelijk geraakte het deken af, op het eerste zicht heel mooi. Camelkleurige fleece met antracietgrijze flanel ...

... en warmrode paspel 

Maar als je het netjes wil opplooien, zie je al snel dat het geen vierkant meer is ... Maar zoiets zien papa's niet, toch?

3 opmerkingen:

  1. Toch heel mooi en warm geworden! Geweldige gebrainstormd trouwens, "haar, want dan is hij niet kaal meer" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Mamamaakt,

    Tof ideetje om zelf een dekentje te maken! Ziet er prachtig uit.

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen