zondag 15 december 2013

De groene wijze

Bij mijn meisjes op school was het afgelopen weekend groot feest. Eindelijk was het dan zover : hun kerstmusical. Ze speelden "Volg die ster" , een heel eigentijdse bewerking van het kerstverhaal. Jozef die een bakfiets op 2dehands.be moest kopen, 2 engelen die op hun moto ( lees : gepimpte step ) kwamen aangesnord, de wijzen die suikerbonen kregen op de babyborrel van Jezuske ... Een heel leuke bewerking.
En ik mocht helpen bij het maken van de kostuums. De groene wijze, Balthazar, kreeg een heel moderne jurk aan. De jurk werd ontworpen door een mama met geweldig veel talent. Ze ontwierp ook de kostuums van de Koningin en de blauwe en de gele wijze. Eén voor één uitzonderlijke, prachtige creaties.
Voor het groene kostuum vertrok ze van rechthoeken. Een licht uitgeschuind kleedje met repen stof in verschillende tinten groen, verschillende lengten en breedtes.


Daarover een kort giletje, 

en voor de mouwen gewoon 2 grote lappen stof die als koker dichtgestikt werden. Daar heb ik op gevloekt, want bij het keren zag ik dat de tekening op de mouwen 45° leek te kantelen. Ik heb me er suf op gepiekerd waar ik het keergat moest laten, en uiteindelijk is het me gelukt. Wat op voorhand het eenvoudigste leek, bleek het ingewikkeldste ... 

De mouwen zijn alleen met een heel grote knoop vastgemaakt aan de gilet. 
Iemand anders maakte er nog een perfect bijpassend hoedje bij, maar daar heb ik gaan foto van. Ook niet van de nadere kostuums, jammer genoeg. 

De musical was prachtig. Hemels mooi ... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten