dinsdag 7 januari 2014

Orde en structuur.

Deze dame liet ons binnengluren in haar stoffenvoorraad. In haar persoonlijk stoffenspektakel, zeg maar. En ze vroeg of ze bij ons ook eens mocht binnenkijken.
Wel, hier komt mijn voorraadje. Een hele tijd geleden verklapte ze haar geheim ; ze plooide alle stofjes op met hetzelfde kartonnetje. Die truuk pikte ik in december, toen ik mijn kast opruimde/uitmestte. Ziehier het resultaat ( na toch wel enkele uren plooi- en sorteerwerk )
Naast de kast staan nog enkele dozen met reusachtig grote  lappen ( oa dekbedovertrekken ) , en een beetje toile cirée. 
Op deze foto zie je ook waar ik een kast heb ingepikt ;-) 
In de bovenste rode doos zit fleece en dekentjesstof 
Daar bovenop een grote schoendoos met de restjes. Zeer weinig, inderdaad, dat komt hierdoor
Verder hebben we ... 
enkele stapels katoentjes ...

...die netjes gesorteerd zijn : 
kleine lapjes , overschotjes eigenlijk ( maar te groot voor in de restjesdoos) 

onaangetaste lappen, wachtend op een bestemming ...
al dan niet effen stoffen om als voering te gebruiken 
gladde stoffen, onder andere voeringstof ( maar ook satijnachtige stoffen ) 
gekregen, heel blinky stoffen

grotere lappen allerlei 
tricot 
een mand vol recycleerbare afdankertjes
en tot slot een stapel t-shirtjes die te klein zijn voor Ginneke, maar die ik ooit wil verwerken tot knuffeldekentje ( ze kan echt geen afscheid nemen van sommige van haar kleertjes ) 

Da's alles .
Lintjes, biais, knopen, ... zitten in dozen in een grote rieten mand. Maar die is even niet voor publicatie vatbaar ... 
Ondertussen zijn er nog enkele stofjes onderweg met de post ... die zal ik ergens moeten inpassen ... Of verwerken ... 





3 opmerkingen:

  1. Amai, azo netjes !!! Nice work !
    Ik zou er beter ook eens aan beginnen, aan het stofjes opruimwerk...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan, leuke stoffenvoorraad!
    De mijne mag ook eens onder handen genomen worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das ook een mooie voorraad!
    En knap plooiwerk, mooi overzichtelijk ook....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen