donderdag 16 januari 2014

Snel en simpel

Kort voor en tijdens de kerstvakantie was er niet veel tijd om te naaien. Na het musicalkostuum moest ik even een inhaalmanouvre doen om de strijk rond te krijgen, en eerlijk gezegd was het naaigevoel even verzadigd.
Tot de tweede week van de vakantie. Plots kwam de drang om iets te maken weer heel fel opzetten. Die drang die snel resultaat wilde.
Ik had nog onopgeruimde restlapjes beneden liggen, en bedacht me dat ik nog bij Ginneke in het krijt stond.
Ik maakte haar in oktober dit jurkje, maar het was haar veel te groot en dus viel de zus in de prijzen. Ginneke vond dat zo erg, want dat blauw was zo mooi! Dus nam ik de overschot van die stof, en maakte een heel simpel ( en snel ) A-lijntje.

( Het oranje ziet er in het echt veel frisser uit... )
Als patroon gebruikte ik een rokje van ons reisgenootje, dat ik dubbelplooide en op het kopieerapparaat legde ... het perfecte patroon, zo bleek ;-). 

Ze was in de wolken toen ik het haar liet zien. Net als met haar bambi-t-shirt ...

1 opmerking: