donderdag 5 februari 2015

Vergeten maakseltjes

Bij het ronddwalen in de mapjes met foto's kwam ik nog wat unblogged stuff tegen ... Cadeautjes die niet direct na afwerking geblogd konden worden, en daardoor eventjes vergeten ...
De zus was jarig, en vroeg vuillinnenzakken. Aangezien zij binnenkort een klein ukkiepukkietje krijgt, en dus eventjes in het ziekenhuis zal liggen, vond ik dat ze wel heel mooie zakken mocht krijgen. Soft Cactusjes zijn daar ideaal voor ....


Diezelfde zus krijgt dus binnenkort een ukkiepukkietje. En wij mochten bij haar kerst gaan vieren. Als attentie wou ik een klein knuffeltje meenemen, uiteraard home-made. Ik vond een patroontje van een walvis - superschattig op de bij-het-patroon-horende- foto's - en ging aan de slag. Maar de eerste ( de grootste ) was een beetje mismaakt. Er is was iets met de staart , die stond een beetje raar. Dus maakte ik een tweede, en die zijn staart stond nog raarder. Hierthuis vonden ze het echter twee superschattige exemplaren ( ze hadden de originele foto niet gezien ) , en ze overtuigden me om er toch ééntje cadeau te doen. De tweede werd professioneel aangeslagen door de kleinste in huis. Ze vindt hem oooooooooooooooooooh zoooooooooooooo schattig! 
En dan was er mijn nichtje, die in augustus een bloem van een dochter kreeg. Ik polste even bij haar zus, van welke stijl ze houdt. En welke kleur de kinderkamer ging hebben. Groen als kleur. Beetje retro qua stijl " Kent ge Froy & Dind? Dat vindt ze heel schoon!" Na wat heen-en-weer berichtjes kon ik bij Bobby Sewing een laatste meterke groene froy &Dind bemachtigen ... het perfecte plaatje! Voor een meisje mag een beetje roze , dus  .... 

Ik voel tot hier hoe zacht het is ... 


Ik zette er de naam op, in het lettertype van het geboortekaartje. En het lukte aardig, want de mama had het onmiddellijk opgemerkt. 


En zo ziet het eruit met een (namaak)boeleke in ... 


En dan zijn er nog maakseltjes van Lieke.
Voor kerst maakte ze voor haar mami en haar tanteke een Tilly ...


Ze maakte voor een nichtje ook nog een Juliette, maar die vergat ik te fotograferen ... 

Zo, en nu terug naar kleertjes-maak-tijd .... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten