vrijdag 10 april 2015

Sweet flamingo's

Vorig jaar, ik denk zo'n jaar geleden, kocht ik bij Bobby een metertje flamingostof. Ik denk dat Ginneke erbij was, en dat ze er helemaal voor viel. Ze is echt grote dierenfan ( dat heeft ze echt niet van de mama ! ) , dus het zou wel zo kunnen zijn gegaan. Ofwel viel ik ervoor. Voor de heerlijke kleuren, of voor de prachtige print. Waarschijnlijk voor de combinatie van de twee ...
Maar het bleef liggen in de kast, behalve dan die keren dat ik het er eventjes uithaalde om naar te kijken, en te genieten van dat moois ...
En weken geleden, ergens in februari, was er weer zo'n innerlijke onrust die ik alleen wegkrijg achter mijn naaimachine. Ik kon wel wat fleur en kleur gebruiken om mezelf helemaal op te vrolijken, en dus nam ik het flamingostofje uit de kast. Het werd een klassiekertje ; bovenstukje uit SVDHZ, maar achteraan kamsnaps. De rok is een rechte lap , waar ik plooitjes inlegde. Vroeger was ik grote fan van heel brede rokjes, maar tegenwoordig vind ik rokjes met plooitjes mooier. Ze geven een beetje volume, maar zijn niet te breed. En aangezien Ginneke liever smalle rokjes heeft ( maar een te grote speelvogel is voor aanpassende rokjes ) , is dit de perfecte oplossing.
Het kleedje heeft eigenlijk weken zonder zoompje en zonder knoopjes aan een kapstok gehangen. Geen tijd om af te werken, vreselijk toch! Tot ik halsoverkop terecht kon bij de geweldige Swieties om deze fotoreeks te maken. Het moest, dus het gebeurde. Ik zette één kamsnap er verkeerd op ( vloek , vloek! ) , maar dat is gelukkig niet zichtbaar op de foto's. Ondertussen heeft "mijn persoonlijke assistent" de foute kamsnap verwijderd, en hangt het kleedje te wachten op het  juiste knoopje. Niet op een kapstok, wel heel sierlijk op de paspop in de woonkamer. 

 Een flamingo, die staat op één been hé mama! 



En oooh, wat ben ik fan van deze laatste foto ...


Op naar het volgende project ... een zomerjasje voor Ginneke, een geboortecadeautje voor Zus, een jurkje voor het Lentefeest van Ginneke en de zomergarderobe voor beide dametjes .... Werk aan de winkel! 





3 opmerkingen:

  1. Ik vind dit anders al een prachtig lentefeestkleedje! Eén to do minder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi kleedje, zo'n tof stofje. En al de foto's zijn even schattig. Maar idd de laatste slaat alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die laatste foto is inderdaad echt heerlijk!
    Prachtig kleedje, knappe foto's...

    BeantwoordenVerwijderen