zaterdag 2 mei 2015

Kleine Sam deel 2 ...

... ofwel "verwend nesteke" ...
De slaapzak die ik cadeau deed bij de geboorte, bleek vanaf dag 1 al in gebruik te zijn. Hij is letterlijk dubbel zo lang als het boeleke dat er dan in verstopt wordt, en dat vond ik nogal zielig. Ocharme, dat kleintje had zelfs geen gezellig nestje om in te slapen ...
's Anderendaags kreeg ik het kaartje . Ik was er op slag verliefd op. Zo'n mooi geboortekaartje! Met zoveel mooie details ... de sterretjes op het jurkje, de blond-bruine haartjes, de madeliefjes,... En het felgroene, dat ook de themakleur van hun trouw was ... Dat drong het beeld van een gezellig slaapnestje op, met sterretjes en groen en zo ...
En huppakee, de naaikriebels werden ondraaglijk.

Het sterrenstofje lag al meer dan een jaar in de kast. Onbestemd, gewoon mooi te wezen. Groene fleece vond ik bij Bobby ( zo van die heerlijk zachte, langharige ). En het patroontje kon ik gewoon hergebruiken ; het vlinderdeken uit SVDHZ1. Zoals hier en hier en hier . 
Het madeliefje verwerkte ik in de kap ....
En in de knopen ( van in de Stoffenkamer in Gent )  ...
Ook deze keer een labeltje ...
Heerlijk slapen ... Zo'n schoon snuitje ...


't Is weer eentje op de groei ... 
Nu zet ik de babynaaisels eventjes in de wacht, want het wordt dringend tijd om aan Ginnekes lentefeest-outfit te beginnen! 







2 opmerkingen: