zaterdag 30 mei 2015

Het lentefeestkleedje

Hier deed ik het hele verhaal van het testkleedje dat het echte kleedje werd - door tijdsdruk. Op donderdag werden de foto's getrokken, en op zaterdagavond ... kreeg ik weer kriebels. Bang dat het prachtige stofje in de kast zou blijven liggen, zette ik me eraan. En ik maakte het uiteindelijke lentefeestkleedje. Prachtig resultaat ...

Heerlijk stofje om mee te werken .... zalig kleedje om aan te voelen. 

Of het aan het patroontje ligt of aan het figuur van Ginneke, dat laat ik in het midden. Maar achteraan was het kleedje veel te breed. Zeker met het ceintuurtje erin, lubberde het langs alle kanten. Daarom legde ik er twee neepjes in. 

En een blinde rits ... hmm ... nog niet perfect ... blijven oefenen dan maar ...


Het kleedje is helemaal gevoerd. Met een zalig zacht babylakentje. De zoom van de rok gaf ik een siersteekje. 



Ik vond het niet zo evident om een vestje te kiezen dat erbij past ... wit is namelijk geen optie voor mijn kleinste ... Maar na wat surfen op sites van kinderkleding, zag ik dat het groen mooi combineert met zalmroze .

De stof is toch redelijk fragiel, en daarom heeft ze op haar grote dag toch maar het testkleedje aangedaan. Kwestie van dit jurkje toch enkele keren intact aan te kunnen doen ... 



Tussen het testkleedje en dit jurkje werd nog een tweede testkleedje gemaakt. Een bloemenjurkje. Dat komt binnenkort tevoorschijn! 



6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie jurk is het geworden, en zo met oog voor detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie kleedje en vooral een heel mooi stofje. Jammer dat het wat blubberde. Ik meet het patroon altijd verschillende keren vooraleer ik de stof snij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap!
    Een tip voor de blinde rits. Als je die tandjes platstrijkt voor het inzetten, gaat decnaald er dichter tegen.

    BeantwoordenVerwijderen