zondag 16 oktober 2011

Knippen en zot doen

Neen, nog steeds mijn eigen speeltje niet terug, dus geen foto's. Gewoon even zeggen dat het afgelopen woensdag weer Zot van Antwerken was. Geweldig, elke keer opnieuw. Het regende, dus had ik niet veel zin om mijn naaimachine mee te sleuren. Ik nam vanalles mee om voor te bereiden : mijn patroon van het A-lijn-jurkje. Al in verschillende versies gemaakt voor allebei de meisjes. Nu wil ik een overgordijn recykleren tot jurkje. Over de details moet ik nog eens diep nadenken, want soms denk ik dat Lieke te groot is voor zo'n modelleke ( in leeftijd bedoel ik dan ). Ik kreeg bij ZvA de tip om er iets op te appliqueren. Moet ik eens overpeinzen ... Kleedje is dus geknipt.
In de klas heb ik zakjes nodig waar de kinderen hun flitskaartjes in kunnen steken ( ik vind doosjes zo'n gedoe, die passen niet in hun huiswerkmap ... ). Ik nam daarom wat overschotjes mee, en kreeg ook wat stoffen van Johanna ( waarvoor nogmaals dank! ), die allemaal stikklaar geknipt werden.
Woensdag kreeg ik bericht dat Lieke toch naar de scouts mocht. In uniform uiteraard. Sloefen, bottinnen, t-shirts werden gekocht, alsook de das. Een trui kreeg ik van de broer van een vriendinnetje. En een groene broek, die moest ik tevoorschijn toveren. Ik vond nog een stuk groene stof in de kast, en knipte het patroon van een Japanse broek . Gisterenavond nog ineengezet, versmald, ingekort en ... het resultaat is een SPUUGLELIJKE groene broek. En dat komt alleen door de mottige stof, want voor de rest ben ik grote fan van dat model! Toch maar op zoek naar een winkel-exemplaar vrees ik...
En ik nam ook het patroon van dit kleedje mee, want ik kocht bij Fragile twee heerlijk mooie stofjes, en ik wil het model wat aanpassen. Een collega had onlangs een heel mooi kleed aan, en ik heb dat eens van heel dichtbij mogen bestuderen. Vooral de kraag vond ik super, en ga ik dus namaken.
En na al dat geknip was het weeral tijd ...
Gelukkig gaan we nu twee keer per maand Zot doen, want door meer te gaan werken, is er minder me-time. Om niet te zeggen "geen" ...

Wordt vervolgd ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten