woensdag 19 januari 2011

Boelekes op komst

In de vriendenkring zijn er weer wat boelekes op komst. En deze keer wil ik zelf het geboortecadeautje maken. Vorig jaar dacht ik steeds " oh, nog ver weg! Begin februari ... tijd zat!".
En toen werd het plots begin januari, en had ik nog niks gedaan ... Behalve lijstjes gemaakt met mogelijke cadeautjes.
Dus ben ik maar in gang geschoten ... Als één van de zwangeren dit leest : oogjes toe, en niet verder lezen!
Eerst begon ik met friemeldoekjes te maken. Twee stukken badstof, met lintjes ertussen. Daarvoor mocht ik me eens laten gaan in de webwinkeltjes waar ze zo'n leuke lintjes verkopen.
Er zit een meisjesversie bij ( als er drie kindjes geboren worden zal er toch wel één meisje zijn, daar ga ik in elk geval van uit ) en twee eerder neutrale versies.




En toen wilde ik pamperzakjes maken. Eerst wat bloghoppen, om inspiratie op te doen. En hier vond ik ze ... Uiteraard bij Mme Zsazsa! Nu nog leuke stoffencombinaties zoeken, die ook in de ogen van jonge moederkes niet te hard vloeken ... Eigenlijk ging ik kleine badhanddoekjes kopen in de Zeeman, toen ik een tafelkleed vond met kerskes op, en een dekbedovertrek, rood met witte stippen. Heerlijke combinatie!
De Zeeman zorgde voor dit resultaat :


Eerlijk gezegd ziet het er op foto mooier uit dan in het echt. Probleem is dat dat kersentafelkleed van zo'n speciaal materiaal is gemaakt, dat zo'n beetje vies aanvoelt en kraakt. Wel praktisch, want het absorbeert geen vocht ( als ge het eens per ongeluk op een natte tafel zou leggen of zo ). Ook vind ik het groene stiksel op de witte biais niet zo mooi gelukt ( ik had precies gedronken toen ik het stikte ) .
Dus vind ik niet dat ik het cadeau kan geven ... Maar onder de noemer "mislukt" wil ik het ook niet echt zetten ... Iemand zin om het viesvoelend, krakend zakje te adopteren?

En dus op zoek naar andere stof. Soldekes bij Hema, misschien zou dat iets opleveren? En jawel, daar vond ik keukenhanddoeken met "karrokes" , stevig gerief. Rood met wit, wit met rood, wit met oranje ; en dan nog een setje met turquoois en groen. ( al waren ze niet in solden ).
Resultaat :


Het hartje is een opstrijkdingetje, dat ik onlangs bij diezelfde heerlijke Hema kocht. Eerst dacht ik de naam van het boeleke in strijkvilt uit te knippen en erop te zetten. Maar ik ken dat ; tegen dat ge het kaartje krijgt, is het haasten naar het moederhuis, en komt dat opstrijken er niet meer van. Dus dan maar een hartje, om het geheel wat op te fleuren.

Awel, ik zou als jong moederke wel zo'n zakske uit mijn sacoche willen toveren ...

Nnog twee te gaan, maar daarvoor heb ik een ander patroontje uitgedokterd ...

2 opmerkingen:

  1. ewel ja, ik zal mij over uw miskleum ontfermen. goed?
    de karokesversie vind ik heel schoon gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, ne warme nieuwen thuis voor mijn voosvoelend, krakend ding... maar ge zijt verwittigd ; het kraken doet mij denken aan de verpakking van maandverband ...

    BeantwoordenVerwijderen