dinsdag 24 mei 2011

De Boutersemtas

Een tijdje geleden gooide ik het op een akkoordje met een vriendin. Zij had op een stoffenspektakel mooie stof gekocht ; een paarse en een groene variant. Als ik uit één van de twee lappen een tas voor haar maakte, mocht ik de andere lap hebben. Daar moest ik niet over nadenken ...
Als basis gebruikte ik het patroon van mijn Colruytzak, maar probeerde een iets elegantere versie te maken. Daarom geen zijpanden, wel diepte gecreëerd door een brede bodem. Geen grote opzetstukken aan de buitenkant , wel twee mooie zakjes met een stolpplooike.
Op de binnenkant zette ik wel een groot opzetstuk over de hele breedte van de zak, maar ik maakte er een verdeling in dmv biaislint. Dus alle kleine rommeltjes kunnen netjes in de kleinere vakjes.











Er was nog veel stof over. En ik had zin om nog iets extra te maken. Ik had eerder deze week ( maand? ) op andere blogs ritstasjes zien verschijnen die ik wel mooi vond.
Maar omdat mijn Engels niet al te best is, en ik geen idee heb van de lengte van een inch, begon ik te "gokken" naar de afmetingen. De foto's in de tutorial waren duidelijk genoeg, en uiteindelijk is het niet zo'n moeilijk modelletje.

Alleen jammer dat de stof nogal dik is, en dat ik de hoogte een beetje mis heb ingeschat. Ik had de bedoeling om op de binnenvoering twee kaarten-zakjes te zetten, maar dat is een beetje de mist ingegaan ( tenzij je ergens kaarten vindt die maar half zo hoog zijn als een gewone bankkaart ... ).
Al bij al wel een leuk resultaat, al is het maar om bijvoorbeeld wat potloodjes in te stoppen als de vriendin op stap gaat met haar dochtertje ...

De grote tas en het ritstasje gaan dit weekend richting Boutersem .... de Boutersemtas dus.
Hopelijk is de vriendin er blij mee!

3 opmerkingen: