donderdag 22 december 2011

Kerst-koeke-potten

Vakantie in zicht! Dat betekent hier ... cadeautjestijd voor de juffen. Ik weet hoe fijn ik het zelf vind om een kleinigheidje te krijgen van mijn leerlingen, daarom maak ik er een erezaak van om de juffen van mijn eigen kinders te bedanken voor elke vakantie.
Een hele tijd geleden kwam ik dit ideetje tegen op een andere blog ( de koekepotten werden daar gevuld om te verkopen ) , en schreef het op mijn lijstje. Ik ging op zoek naar een eenvoudig receptje van koekjes , probeerde het uit, spaarde grote bokalen, en testte op voorhand of er wel 200 gr bloem in kan.
En dan was het vandaag zover. Bokalen vullen met bloem, suiker en chocolade ( gewone stukken chocolade door de mixer ). Etiketten maken ( ik kreeg de plak niet van de bokalen, heel vervelend, vandaar de nogal grote etiketten ) , servietje om de lelijke deksels te camoufleren. En op de achterkant van een kerstkaartje de instructies en de beste wensen ....
Morgen mogen twee fiere meiden een lekkere attentie aan hun juf geven!

En mijn volgende berichtje  .... dat zal gaan over een piramidetasje voor kapitaalkrachtigen ...

4 opmerkingen:

  1. En welk koekjesrecept gebruikte je dan om de potten te vullen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @sopofiepie : in de pot : 200 gr bloem, 1 zakje vanillesuiker, 75 gr suiker, 150 gr chocolade ; nog bijdoen : 150 gr boter en 1 ei. deeg mengen, kleine bolletjes van maken, 15 min bakken in voorverw oven op 180 gr. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank u zeer! Ga dat direct eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen