donderdag 29 december 2011

Kerstkleertjes en een sneeuwvrouwtje

Heel lang geleden maakte ik het kerstkleedje voor Lieke ( ergens in november denk ik ) , en knipte ik de kerstbroek voor Ginneke ( nog maar eens een Japanse broek ) . Ik gebruikte een gordijn van de kringloopwinkel, en een felroze voering. Het biaislint onderaan de broek van Ginneke maakte ik zelf ( met enig gefoeter weliswaar ), om de broek een beetje op te fleuren. De grote vraag was wel welk t-shirt en welke kousenbroek daarbij passen ... Tot ik in een leuk winkeltje hier in het dorp de perfecte t-shirtjes vond. Alles werd netjes bewaard tot het familiekerstfeest .... en , tot groot contentement van mezelf, werden de kerstkleertjes door de voltallige familie goedgekeurd .... Lieke mopperde zelfs niet dat zij een jurk aanmoest, terwijl haar zus een broek aanmocht. Daar zal de kleur wel voor iets tussenzitten!
En de foto is getrokken ... jawel ... in één van de nieuwe kamers boven. Ondertussen zijn ze geschilderd en ligt de vloer. Verwarming en plintjes zijn er nog niet, maar dat houdt de meisjes niet tegen om er te gaan spelen in hun eigen persoonlijk paradijsje!
Ondertussen heb ik weer een tussendoortje gehaakt, in de vorm van een sneeuwman. De meisjes liggen wat later in hun bed, dus is het 's avonds niet de moeite om mijn stikmachien open te zetten. Haken kan gelukkig wel gezellig in de zetel.
Zijn hoedje viel wat groot uit ( een toer teveel gemeerderd ) , dus rijgde ik er een stukje wol door, om het wat aan te trekken. Strikje erin, en hup, we hebben een sneeuwvrouwtje. Haar neus is ook heel lang, en redelijk niet-oranje, maar laat ons dat creativiteit noemen ...
Gisteren via het heerlijke net nog haakboekjes besteld, om knuffels te haken; kan niet wachten tot ze in de brievenbus vallen!

1 opmerking: