zaterdag 14 januari 2012

Het is weer zover ...

 Papatje is weer gaan skiën. Vrijdagavond vertrekken, woensdagnacht thuiskomen. Hij vindt dit zo zalig, ik kan het hem gewoon niet afpakken! Vorig jaar flanste ik snel deze zakjes ineen ; een aftelkalendertje tot papa terug thuiskomt. De meisjes waren dat niet vergeten!
Maar papa mag niet zomaar een kleine week van huis ... neeneenee, wij hebben een deal. Hij gaat skiën, ik ga een dagje emo-shoppen. En ik heb daar drie heerlijke shopvriendinnen voor! We lieten ons volledig gaan vandaag, en ik had een heerlijke buit! Nieuwe laarzen, kleedjes, een broek, een vestje voor Ginneke en een tuniekje voor Lieke. 
En de klantenkaarten, die stak ik in dit fleurige zakje, dat ik won bij deze dame. Bedankt Elisanna, het heeft al dienst gedaan!
Vorige week maakte ik ook voor Lieke nog een zakje. Haar boekentas is maar net groot genoeg voor haar kaft, brooddoos, drinkbus en twee koekendoosjes. Wat bij haar wel wat gefoeter oplevert ... Daarom een zakje om drinkbus en koekendoosje in te stoppen, en met een haakje gemakkelijk aan de boekentas gehangen kan worden. Oorspronkelijk had ik de twee haakjes gewoon aan de stroplinten gehangen, maar dan wiebelde het zakje heel vervelend. Dus maandagavond even praktisch nagedacht .... en een haakje aan een heel kort lintje gehangen, dat dan in de binnenkant van het zakje werd gestikt. Ik gebruikte hetzelfde ( overheerlijke ) stofje als haar turnzak , pennenzakken en zakje voor flitskaartjes.

2 opmerkingen:

  1. Groot gelijk dat je ging emo-shoppen. :D
    Wat een leuk boekentasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij hebben ook zon papatje!!
    Bij ons vertrekt hij as donderdag weer.
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen