dinsdag 23 december 2014

Hertjes voor Ginneke

En weer ging er een dierenstofje onder de naaimachine ... Deze keer een fotoprint van een prachtig bos/bergtafereel. Niet alleen hertjes, maar ook beren, konijntjes, ... Ideaal om een verveelmomentje op te vullen in de klas ;-)


Weer nam ik het bovenstukje van SVDHZ1 ( zo'n mooie halsuitsnijding! ) , maar deze keer ging ik voor een rimpelrokje. Al heb ik het gevoel dat mijn overlock niet genoeg rimpelt ...

Achteraan lange rits, en extra aandacht voor de print ; perfect doorlopen doet hij niet , maar de tekening verspringt toch niet in de hoogte. En perfect doorlopen kan uiteraard alleen als ik een blinde rits zou gebruiken ...

Gewoonlijk ga ik voor "zo zuinig mogelijk knippen", maar hier niet. Ik paste alle patroondelen mooi op de stof, zodat er geen hertjes onnodig onthoofd werden. Of pootjes afgesneden ...

Het bovenstuk is gevoerd met een zalig zacht, lichtblauw babyflanelletje ( in  mijn eerste naai-jaren maakte ik twee pyjamaatjes ; één voor Lieke en één voor mijn petekindje. Van Ginneke was toen nog geen sprake. Restjes bijhouden rendeert dus duidelijk! ) . Het rokdeel is gevoerd met een retro babylakentje uit de kringwinkel. Ik liet de boord van het lakentje intact. 


Momenteel mijn lievelingsjurkje voor Ginneke ... 





4 opmerkingen: