maandag 29 december 2014

Kersthertjes

Ergens in september of oktober kocht ik twee mooie metertjes bij Bobby Sewing. Niet gewoon mooi, maar prachtig. Zo mooi dat ik er moeilijk de schaar in kan zetten.
Maar vorige week deed ik het toch, in één van de twee metertjes.
Met de feesten in zicht ging ik eens door Liekes kleerkast. Broeken genoeg, gewone kleertjes genoeg, maar geen feesteditie. Dus ... werk aan de winkel!
Het stofje is zo mooi, dat het een eenvoudig patroontje vraagt. Niet te veel tralala. Zoiets dus ...
Ik nam het bovenstukje van SVDHZ , dat ik de laatste maanden al enkele keren gebruikte voor jurkjes voor Ginneke. Ginneke heeft meer volume dan Lieke, dus ik kon gewoon dezelfde maat nemen. Gemakkelijk!
Ik koos voor een onderstuk dat lichtjes uitloopt onderaan, voor een beetje bewegingsvrijheid.
Ik wilde tijd besparen en dus de rits omzeilen. Daarom tekende ik aan het achterpand aan elke middennaad 3 cm bij, om een knopenpad te kunnen maken. Voor kamsnaps, welteverstaan. 
Na de eerste pasbeurt bleek de achterkant van het bovenstuk veel te breed. En omdat de stof niet heel soepel valt, was dat niet mooi. Alles lostornen was geen optie ( tijdsgebrek ) , dus legde ik er neepjes in. Waarschijnlijk niet volgens de regels van de kunst, maar die regels lap ik wel meer aan m'n laars. 

Ik maakte het bovenstukje overdag, en bedacht me dat er niks bijpassends in haar kast hangt. Even geleden had ik al wel goudkleurige kousenbroeken bij H&M gespot. En goudkleurige vestjes bij JBC. Dus, na het avondeten nog snel naar het Shopping Center. Nog nooit deed ik het Shopping Center tegen zo'n tempo denk ik ... Het vestje was er niet in JBC, maar we vonden ergens anders iets anders ... nog mooier, denk ik nu ... Wit met een zilveren "biezeke", zoals wij dat hier noemen. 

Kijk eens hoe schoon ... 


Een feestelijk ensembletje, niet? 
En nu kriebelt het enorm om dat tweede metertje , goud met witte stippen, ook te verwerken ... 



6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik ben zwaar fan van dat stofke.Ik heb dat ook vastgehad bij Bobby Sewing...maar de dochter wil geen kleedjes meer aan.
      zo spijtig

      Verwijderen
    2. Deze dochter eigenlijk ook liever niet, maar soms krijg ik ze nog wel warm ...

      Verwijderen
  2. Prachtig ! Ik heb uit datzelfde stofje een sjaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg mooi ... lekker feestelijk en bling bling

    BeantwoordenVerwijderen